ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Biurowa gimnastyka – szybkie ćwiczenia dla zapracowanych

03 Cze, 2016

Tags:

biurowa gimnastyka

Stale narzekasz na brak czasu i rezygnujesz z codziennych ćwiczeń? Chcesz w końcu odzyskać idealną sylwetkę oraz pokonać ciągły ból pleców, szyi czy nóg, który powodowany jest przez siedzący tryb życia? Sprawdź, jak ćwiczyć w pracy i ciesz się aktywnością, która przynosi zaskakujące efekty!

Zadbaj o codzienną porcję aktywności

Nieodpowiednia dieta oraz brak aktywności fizycznej to najczęstsze przyczyny rozwoju wielu chorób cywilizacyjnych. Pamiętaj, że lepiej zapobiegać, niż leczyć i już dziś zacznij codziennie ćwiczyć w pracy. Poznaj łatwe i przyjemne ćwiczenia, które możesz wykonywać także przy biurku!

Aktywna praca biurowa jest możliwa. Wystarczy, że poświęcisz 10 minut podczas wykonywania codziennych obowiązków, a szybko odczujesz wyraźną zmianę samopoczucia i dodatkowo zniwelujesz nieprzyjemne objawy niedotlenienia organizmu, zapobiegniesz żylakom oraz zapomnisz o bólu kręgosłupa.

W pracy możesz wykonywać wiele różnorodnych ćwiczeń. Szczególnie korzystnie na zdrowie i samopoczucie wpływają ćwiczenia izometryczne, które polegają na napinaniu poszczególnych partii mięśni oraz ćwiczenia rozciągające, które usprawniają krążenie i pomagają zadbać o prawidłowe dotlenienie organizmu.

5 prostych ćwiczeń, które możesz wykonywać w biurze

Skręty tułowia – jeżeli siedzisz na krześle obrotowym, ćwiczenie to możesz wykonywać bez wstawania zza biurka. Wystarczy, że odsuniesz się nieco od blatu i złapiesz za jego krawędź. W takiej pozycji wykonuj skręty tułowia w jedną i drugą stronę.

Rozciąganie mięśni pleców – odsuń się od biurka i wykonuj skłony dotykając dłońmi podłogi.

Napinanie mięśni – podczas wykonywania codziennych obowiązków, co jakoś czas napinaj mięśnie pośladków oraz brzucha.

Przysiady – jeżeli czujesz, że Twoje ciało domaga się rozluźnienia, wstań i wykonaj 10 przysiadów lub skłonów. Wstydzisz się spojrzeń współpracowników? Wyjdź do toalety lub na korytarz  – krótki spacer to dodatkowa porcja ruchu dla Twoich mięśni.

Skręty głową i krążenia ramionami – kilka pełnych skrętów głową oraz ruchów ramionami do przodu i do tyłu pozwoli szybko pozbyć się napięcia mięśni karku.

Zadbaj w właściwe odżywianie

Twoje samopoczucie w pracy poprawią nie tylko ćwiczenia, ale także odpowiednia dieta. Zamiast sięgać po słodką drożdżówkę czy batonik skorzystaj z cateringu dietetycznego, który zostanie Ci dostarczony wprost do biura. Odpowiednio zbilansowane posiłki pozwolą wpłynąć na Twoją efektywność w pracy i pomogą uniknąć niekontrolowanego przybierania na wadze, dzięki czemu nawet siedzący tryb życia nie wpłynie negatywnie na wygląd Twojej sylwetki.