ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Cukroholizm – plaga współczesnego społeczeństwa

17 Paź, 2016

cukroholizm

Cukier uzależnia i niestety wiele osób boryka się z problemem ciągłej ochoty na coś słodkiego. Jak pokonać cukroholizm i raz na zawsze pożegnać napady wilczego głodu?

Uzależnienie od cukru to ogromny problem ogromnej grupy osób. Bardzo niepokojący jest fakt, iż dotyka ono coraz młodsze dzieci powodując otyłość oraz inne problemy zdrowotne i emocjonalne.

Odstawienie cukru sprawia, że zaczynają doskwierać nam dolegliwości właściwe dla innych rodzajów uzależnień – rozdrażnienie, bezsenność, napady lęku oraz agresji – to tylko nieliczne z objawów odstawienia substancji słodzących, które powinny skłonić każdego do natychmiastowego skorzystania z pomocy dietetyka lub psychodietetyka, który pomoże uwolnić się od nałogu i pokaże inne sposoby na zyskanie dobrego samopoczucia niż sięgnięcie po kolejnego batonika.

Cukier uzależnia tak samo, jak alkohol, nikotyna oraz narkotyki

Działanie cukru na organizm niewiele różni się od działania substancji psychoaktywnych. Po zjedzeniu słodyczy w organizmie wydzielają się hormony szczęścia, dlatego często sięgamy po produkty zawierające cukier w okresie gorszego samopoczucia psychicznego oraz silnego stresu.

Jeżeli już uświadomisz sobie, że jesteś cukroholikiem zacznij działać jak najszybciej – jedynie zdecydowana reakcja oraz wsparcie osoby, która ułoży Ci dietę pozwolą szybko zrezygnować z niszczących Twoje zdrowie słodyczy.

Doskonałym sposobem na pokonanie napadów wilczego głodu, które kończą się sięgnięciem po kolejnego batonika jest uwzględnienie w swojej diecie produktów, które dostarczą wartościowej dla funkcjonowania organizmu energii.

5 sposobów na ograniczenie spożywania słodkich pokarmów

Jeżeli chcesz w końcu przestać stale sięgać po słodycze pamiętaj o:

  1. Spożywaniu wartościowych węglowodanów, które znajdziesz w produktach pełnoziarnistych oraz kiełków i nasion, które są cennym źródłem energii oraz wielu witamin i minerałów.
  2. Sięganiu po owoce i warzywa, które dostarczają zdrowszego i przede wszystkim naturalnego cukru.
  3. Regularnym spożywaniu posiłków – jedzenie w biegu oraz długie przerwy pomiędzy kolejnymi posiłkami powodują jeszcze większą ochotę na słodycze.
  4. Włączeniu do diety pełnych substancji odżywczych oraz blokujących ochotę na słodycze alg (chlorella, spirulina).
  5. Codziennej aktywności fizycznej – ćwiczenia tak samo, jak cukier powodują wydzielanie hormonów szczęścia, dzięki czemu są ważnym czynnikiem pozwalającym pozbyć się cukrowego nałogu.

Im szybciej uzmysłowisz sobie, że cukier jest Twoim wrogiem, tym szybciej pokonasz ciągłą ochotę na coś słodkiego – pamiętaj, że łatwiej i szybciej pozbędziesz się problemu z uzależnieniem od cukru, kiedy całkowicie zmienisz swoją dietę eliminując z niej także ukryte źródła cukru, o których nawet nie masz pojęcia!