ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Ćwiczenia na kręgosłup, które możesz wykonywać w biurze

24 Cze, 2016

ćwiczenia na kręgosłup

Niemal każda osoba, która wykonuje siedzącą pracę szybko zaczyna narzekać na dolegliwości związane z bólami kręgosłupa. Jak zadbać o kręgosłup w pracy i uniknąć bolesnych dolegliwości?

Praca biurowa to ogromne obciążenie dla naszego kręgosłupa. Dodatkowo sami często pogarszamy stan zdrowia siedząc w nieodpowiedniej pozycji oraz zapominając o codziennej porcji ruchu po pracy.

Istnieje szereg prostych i możliwych do wykonania w biurze ćwiczeń, które odciążą kręgosłup i pozwolą usprawnić funkcjonowanie mięśni go okalających. Ćwicząc codziennie nie tylko unikniesz bólu kręgosłupa, ale także poprawisz jego funkcjonowanie i zmniejszysz ryzyko rozwoju wielu chorób.

Ciągły ból pleców nie poprawia naszej efektywności, a wręcz uniemożliwia skupienie uwagi, dlatego zacznij ćwiczyć jak najwcześniej i oczywiście pamiętaj o stosowaniu właściwej diety. Catering dietetyczny Foody zapewni Ci codzienną porcję zdrowia w postaci specjalnie skomponowanych posiłków, które dostarczone zostaną wprost do biura.

Ćwiczenia na kręgosłup

  1. Siadamy tak, aby plecy przylegały do oparcia krzesła, następnie splatamy ręce za głową i wypychamy klatkę piersiową w przód najbardziej jak to możliwe. W takiej pozycji należy wytrzymać ok. 10 sekund.
  2. Stajemy koło biurka prosto, jak najwyżej łapiemy się za boki i wykonujemy skręty tułowia najpierw w prawo, a potem w lewo. To ćwiczenie wykonujemy w 5 powtórzeniach.
  3. Siedząc wygodnie na krześle stawiamy stopy na podłodze a ręce kładziemy na kolanach. Następnie pochylamy się w przód tak, aby rękami dotykać podłogi, a klatkę piersiową położyć na kolanach. W takiej pozycji wytrzymujemy 10 sekund i prostujemy się ściągając łopatki. Powtarzamy ćwiczenie 5 razy.
  4. Siedząc wygodnie na krześle zataczamy kręgi głową, zmieniając co jakiś czas kierunek kręcenia. To ćwiczenie dobrze jest wykonywać w każdej wolnej chwili.

Przeciąganie się i zginanie kilka razy w ciągu dnia, to także świetne ćwiczenie na kręgosłup.