ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Dieta dla osób aktywnych fizycznie

24 Lis, 2016

Dieta dla osób aktywnych fizycznie

Sport to zdrowie, jednak aby przynosił zamierzone korzyści w postaci poprawy funkcjonowania organizmu oraz pozwolił wyrzeźbić idealną sylwetkę, należy pamiętać o odpowiednio zbilansowanej diecie, która zaspokoi zwiększone potrzeby energetyczne narażanego na duży wysiłek fizyczny organizmu.

Zarówno zawodowi sportowcy, jak i amatorzy koniecznie muszą zadbać o przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania oraz odpowiednie zbilansowanie diety w celu zapewniania organizmowi odpowiedniej dawki substancji odżywczych, które pozwalają budować mięśnie i chronią je przed degradacją wskutek działania reakcji katabolicznych.

Zasady diety dla osób aktywnych fizycznie zakładają dostarczenie do organizmu odpowiedniej ilości budującego mięśnie białka, dających energię węglowodanów, a także wszystkich innych składników odżywczych, które biorą udział w przemianach metabolicznych. Co ważne odpowiednie komponowanie posiłku przed i po treningu wpływa na jego efektywność i pozwala osiągać zamierzone cele treningowe, które uzależnione są od kondycji organizmu.

W zależności od uprawianej dyscypliny sportowej należy zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę składników odżywczych. W tym celu najlepiej skorzystać z porady profesjonalnego dietetyka, który odpowiednio ułoży jadłospis i pomoże określić nasze indywidualne zapotrzebowanie energetyczne.

Warto jeszcze przed przystąpieniem do treningów zapoznać się z zasadami żywienia w sporcie i zyskać niezbędną wiedzę dotyczącą układania jadłospisu względem indywidualnych potrzeb organizmu. Pozwoli to zyskać siłę i energię do intensywnych ćwiczeń, zapewni odpowiednie warunki do funkcjonowania organizmu w okresie okołotreningowym, a także pozwoli uniknąć wielu kontuzji podczas treningów.

Co ważne odpowiedni sposób odżywiania ma także ogromny wpływ na motywację do działania i pozwala pokonać okresy zwątpienia i zniechęcenia, które przytrafiają się w najmniej oczekiwanym momencie. Stawiając na dietę dopasowaną do potrzeb organizmu osób aktywnych, należy uwzględnić w niej węglowodany będące źródłem siły i energii, budujące mięśnie białko, zdrowe tłuszcze oraz źródła witamin i minerałów – taka dieta pozwoli osiągać coraz lepsze efekty treningowe i pomoże wyrzeźbić idealne ciało.

  • karolinkaaa

    Jak najbardziej się zgadzał. Był czas kiedy chciałam zrzucić trochę kilogramow. Przestawiłam się na restrykcyjną dietę. Dużo ćwiczyłam. Jednak przy takich małych posiłkach byłam cały czas głodna. I nie miałam energii na ćwiczenia.
    Po wielu nieudanych staraniach o zdrową sylwetkę postanowiłam wreszcie skorzystać z pomocy dietetyka. I była to jedna z mądrzejszych decyzji