ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Dieta sokowa na oczyszczanie organizmu

19 Sie, 2016

Nieodpowiednio skomponowana dieta, używki, stres, a także zanieczyszczenia pochodzące ze środowiska, w którym żyjemy powodują, że w naszym organizmie zaczynają gromadzić się szkodliwe dla zdrowia toksyny, które w połączeniu z ubocznymi produktami przemiany materii stają się przyczyną gorszego samopoczucia, spowalniają metabolizm oraz mogą sprzyjać rozwojowi wielu chorób.

Jednym ze sposobów na oczyszczenie organizmu z zalegających w nim toksyn jest dieta sokowa, która zakłada zastąpienie normalnych posiłków sokami z warzyw i owoców – muszą być one świeże i wysokiej jakości. Warzywa i owoce posiadające oznaki zepsucia nie nadają się do spożycia, nawet, gdy odkroimy z nich spleśniałą lub nadgniłą część!

Detoks sokowy – zasady stosowania diety

Każda kuracja detoksykacyjna wymaga odpowiedniego przygotowania organizmu na zmianę sposobu odżywiania, dlatego już na dwa tygodnie przed zastosowaniem diety sokowej należy wyeliminować z menu kawę i herbatę, alkohol, słodycze. Dieta sokowa powinna trwać minimum tydzień i nie dłużej niż 2 tygodnie.

Doskonałym czasem na przeprowadzenie detoksu za pomocą soków jest lato, gdy możemy wybierać w różnorodności świeżych warzyw i owoców oraz ziół, które również możemy dodawać do przygotowywanych soków oraz wiosna, gdy nasz organizm szczególnie potrzebuje oczyszczenia.

Ważne, aby przygotowywane podczas kuracji soki zawierały różnorodne warzywa i owoce. Rankiem należy sięgać po bardziej energetyczne produkty (owoce), które dodadzą energii i pozwolą normalnie funkcjonować, dzięki czemu unikniemy pokusy podjadania. W drugiej części dnia możemy sięgać po mniej kaloryczne składniki i pić soki owocowo – warzywne.

Soki musza zastąpić posiłki w ciągu dnia, więc ich ilość powinna zaspokoić nasze zapotrzebowanie na kalorie. Warto do ich przygotowana wykorzystać owoce sezonowe, warzywa korzeniowe np. buraki, marchew oraz korzeń pietruszki, warzywa liściaste m.in. jarmuż, kapustę czy szpinak, a także nasiona i pestki np. dyni, słonecznika i orzechy. Idealnym dodatkiem do soków są także natki np. koper, pietruszka, seler naciowy oraz świeże zioła m.in. bazylia, kolendra czy oregano.

Soki, które przygotujemy nie mogą być przechowywane dłużej niż 24 godziny w warunkach chłodniczych. Najlepiej spożywać je na bieżąco, aby uniknąć strat cennych składników odżywczych.

Dieta sokowa nie jest polecana dla każdego – mogą ją stosować jedynie w pełni zdrowe osoby! Z diety muszą bezwzględnie zrezygnować kobiety w ciąży i karmiące oraz diabetycy czy osoby z insulinoopornością.