ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Co jeść, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory?

07 Lis, 2016

zmniejszenie ryzyka raka

Istnieje naukowo udowodniona zależność pomiędzy spożywaniem niektórych pokarmów a wzrostem ryzyka zachorowania na choroby nowotworowe. Jakich pokarmów unikać, aby poprawić stan zdrowia i chronić się przed atakującym coraz młodsze osoby rakiem?

Choroby nowotworowe atakują coraz większą liczbę osób i stają się jedną z głównych przyczyn przedwczesnych zgonów. Coraz większa świadomość zagrożenia skłania nas do wykonywania częstszych badań i monitorowania stanu zdrowia, jednak warto pamiętać, że zapobieganie chorobom nowotworowym wymaga także eliminacji złych nawyków żywieniowych, które w ogromnej mierze przyczyniają się do rozwoju choroby.

Bogata w cukry proste, tłuszcze trans oraz wysoko przetworzoną żywność dieta zwiększa ryzyko rozwoju raka i przyczynia się do wystąpienia innych chorób m.in. cukrzycy. Osłabiony i zatruty pochodzącymi z żywności i otoczenia toksynami organizm jest znacznie bardziej narażony na rozwój komórek nowotworowych, dlatego warto jak najwcześniej zadbać o unikanie szkodliwych pokarmów.

Za rozwój nowotworów w największej mierze odpowiada żywność o wysokim indeksie glikemicznym, która wpływa na pojawienie się zaburzeń w wydzielaniu insuliny, a także pokarmy bogate w tłuszcze trans, sztuczne dodatki oraz żywność pochodząca z intensywnych upraw roślinnych i hodowli zwierzęcych.

Chcąc zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory, należy unikać produktów dostarczających do organizmu „puste kalorie” i bogatych w rafinowane cukry, stosować dietę opartą na żywności o niskim indeksie glikemicznym, zrezygnować ze spożywania tłuszczów trans, które masowo stosowane są m.in. do produkcji wyrobów cukierniczych i słodyczy, zachować równowagę pomiędzy spożyciem kwasów tłuszczowych Omega-3 oraz Omega-6 w stosunku 1:1, a także zwiększyć ilość spożywanego codziennie błonnika, którego brak w diecie sprzyja m.in. rozwojowi nowotworów układu pokarmowego.

Dieta, która pomoże uniknąć raka, powinna składać się z jak najmniej przetworzonych produktów, uwzględniać zdrowe węglowodany złożone w postaci produktów z pełnego przemiału, chude mięso oraz nabiał (najlepiej organiczne lub pochodzące z pewnego źródła), orzechy, ryby (nie z hodowli przemysłowych), oliwa z oliwek a także warzywa i owoce.