ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Korzyści z jedzenia arbuza

13 Paź, 2017

Czy wiesz że arbuz w swoim składzie zawiera około 95% wody? Ba! I to nie byle jakiej – strukturyzowanej. Jej wyjątkowość polega na tym, że w odróżnieniu od wody zwykłej, mineralnej, znanej z sklepowych półek, ma lepiej przyswajalną strukturę dla organizmu – niemal identyczną jak ta która znajduje się w naszym organizmie. Kto ją zna, ceni ją za wszelkie dobroczynne właściwości, które pomagają zachować nowy, świeży wygląd.
Oprócz wody, wbrew pozorom, arbuz jest bogaty w duże pokłady żelaza, magnezu, potasu i wapnia. Stanowi również źródło beta-karotenu, witaminy C i B6. Sprawdź jakie korzyści z jedzenia arbuza możesz otrzymywać każdego dnia.

Wartości odżywcze arbuza

Arbuz przez swój skład jest bardzo niskokaloryczny – zaledwie 3kcal w 10g miąższu. Można go więc jeść bez ograniczeń! W 1kg (samego miąższu) znajduje się 6,1g białka, 1,5g tłuszczu, 75g węglowodanów oraz 4g cennego błonnika. Pestki arbuza są jeszcze lepsze jeśli chodzi o wartości odżywcze. Jak można się domyśleć – będą również bardziej kaloryczne. W 100g pestek arbuza przyjmuje się, że to ok 550kcal.

Korzyści z jedzenia arbuza:

  • Arbuzy zawierają aminokwas L-cytrulinę, która poprawia zdolność wysiłkową i niweluje poczucie zmęczenia. Z tego względu ceniona jest zwłaszcza przez sportowców, jako że będzie idealną przekąską po treningu. Arbuz pomaga w regeneracji tkanek mięśniowych, zwiększa wydajność mięśni, a także neutralizuje amoniak, który wydziela się podczas intensywnego treningu.
  • Arbuz pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu krążenia. Jego skład bogaty w wymienione witaminy i minerały obniża ciśnienie krwi w tętnicach, więc wspomagają podczas redukcji nadciśnienia. Arbuz reguluje elastyczność naczyń krwionośnych, kontroluje ciśnienie krwi i wspomaga pracę serca. Odpowiednie spożywanie tych składników wyraźnie zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca, a nawet zawału serca i udaru mózgu.
  • Dzięki zawartości beta-karotenu i luteiny korzystnie wpływa na wzrok.
  • Arbuz bogaty jest w antyoksydanty i same naturalne barwniki – świadczy o tym choćby sam kolor owocu. Jedzenie go pomaga zwalczać wolne rodniki, a więc poprawić wygląd skóry, kondycję włosów i wzmacnia płytkę paznokcia
  • Jednym ze wspomnianych naturalnych barwników – karotenoidów, jest likopen, kojarzony ze swoimi działaniami przeciwdziałającymi utlenianiu się cholesterolu. Za jego sprawą również wspieramy organizm w działaniach antynowotworowych. Czy wiesz że arbuz zawiera około 2 razy więcej likopenu niż znane z tego składnika pomidory? Dodatkowo warto zapamiętać, że im intensywniejsza jest barwa arbuza – tym więcej karotenoidów w środku.
  • Arbuz zamiast niebieskiej tabletki? Otóż to! L-cytrulina rozluźnia naczynia krwionośne również w męskich narządach płciowych. Poprawia przepływ krwi i wpływa pozytywnie nawet na samą potencję. Przeprowadzone dotychczas badania zgodnie potwierdzają, że regularne jedzenie arbuza zapobiega a nawet i potrafi wyleczyć problemy z erekcją. Wystarczy, że mężczyzna zje sześć kawałków arbuza i otrzyma ten sam efekt, co po spożyciu viagry.

Nie bez powodu nazywamy go owocem idealnym. Jest smaczny, wartościowy i do tego niskokaloryczny. Wpływa na nasz wygląd i zdrowie, same korzyści ! :)