ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Naturalne sposoby na jesienną i zimową depresję

26 Gru, 2016

naturalne sposoby na depresję

Za oknem zimno i ciemno, co sprawia, że coraz dotkliwiej odczuwamy obniżenie nastroju i cierpimy na związaną z mniejszą ilością słońca jesienną i zimową depresję. Jak odzyskać dobry nastrój bez wsparcia farmaceutyków?

Lekarze alarmują, że coraz większy odsetek polskiego społeczeństwa nadużywa dostępnych bez recepty leków poprawiających nastrój i łagodzących skutki działania stresu. Wzrost zainteresowania naturalnymi środkami uspakajającymi oraz lekami antydepresyjnymi bez recepty obserwowany jest w szczególności wśród kobiet i młodzieży.

Ziołowe leki też mogą szkodzić!

To, że dostępny w aptece czy drogerii lek posiada naturalny skład, wcale nie oznacza, że możemy stosować go bez ograniczeń i konsekwencji zdrowotnych. Zioła są równie silnymi lekami, jak typowe środki farmaceutyczne i stosowane bez umiaru oraz odpowiednich wskazań mogą spowodować liczne działania niepożądane.

Jeżeli doskwiera Ci stres i czujesz, że Twój nastrój zaczyna ulegać pogorszeniu, wypróbuj naszą receptę na zimową depresję i ukojenie nerwów:

  1. Postaw na zdrową dietę

Optymalnie dopasowany do potrzeb Twojego organizmu jadłospis pomoże Ci usprawnić funkcjonowanie układu nerwowego, który wpływa na formę psychiczną. Spora dawka witamin i minerałów, a także niezbędnych substancji budulcowych, pozwolą Ci szybko odczuć zmianę nastroju i wpłyną na poprawę codziennego samopoczucia.

W okresie jesienno – zimowym pamiętaj o suplementacji witaminy D3, która wspomaga funkcjonowanie Twojego organizmu i jest niezbędna do zachowania dobrej formy fizycznej oraz psychicznej.

  1. Unikaj nadmiaru kawy

Kawa wpływa na zwiększenie wydzielania kortyzolu, który jest głównym hormonem stresu! Gdy czujesz, że dopada Cię jesienna lub zimowa depresja, sięgnij po filiżankę zielonej herbaty z dodatkiem szafranu, który zwiększa wydzielanie dopaminy i serotoniny (hormony szczęścia) lub aromatycznej melisy z dodatkiem cytryny i miodu. Naturalnej energii doda Ci także herbata imbirowa, która przyjemnie rozgrzewa i dodatkowo pomaga chronić się przed sezonowymi infekcjami.

Całkowicie zrezygnuj z kawy, gdy źle się czujesz, kiedy wieje wiatr halny – dla meteopatów każda jej filiżanka to dodatkowy bodziec wpływający za zwiększenie niepokoju i rozdrażnienia; oprócz powszechnie znanych skutków nadmiernego spożycia kawy, zbyt duża dawka kofeiny może prowadzić nawet do ataków nerwicy i paniki.

  1. Dużo się ruszaj

Ruch na świeżym powietrzu i aktywność fizyczna w każdym wydaniu to najskuteczniejszy środek antydepresyjny, po który możemy sięgać bez obaw o szkodliwe działanie na nasze zdrowie!

Ruch w połączeniu ze zdrową dietą pozwoli Ci ograniczyć ilość napadów chandry i wpłynie na widoczną poprawę Twojej formy zarówno psychicznej, jak i fizycznej!