ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Naturalne źródła magnezu w diecie

27 Lip, 2016

Naturalne źródła magnezu w diecie

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę pełni w naszym organizmie magnez. Istotny jest dla każdej tkanki i funkcji naszego ciała. Wspomaga on układ odpornościowy, zapobiega stanom zapalnym, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia zwału, a także pomaga w walce z różnymi rodzajami nowotworów. Sprawdź, jakie produkty spożywcze dostarczą Ci najwięcej magnezu.

Według ostatnich badań, magnez pomaga także zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy.  Ponadto pozytywnie oddziałuje na nasz nastrój – jego niedobory mogą prowadzić do złego samopoczucie psychicznego, a nawet depresji. Pierwiastek ten jest potrzebny organizmowi do uwalniania witaminy B1 oraz pobudza do działania aż 80% enzymów. Poza tym, magnez korzystnie wpływa na pracę układu krwionośnego, chroni przed miażdżycą, zapaleniem żył i zakrzepami, reguluje pracę układu pokarmowego, wzmacnia kości i chroni przed zakażeniami.

Dieta bogata w magnez przywraca równowagę układu nerwowego, wspomaga pracę tarczycy, trzustki i woreczka żółciowego, łagodzi i zmniejsza ryzyko występowania skurczy mięśni.

Skąd czerpać niezbędny do życia magnez?

Magnez można przyjmować w postaci farmaceutyków lub suplementów diety, jednak najlepiej przyswajalny jest ten z pokarmu. Magnez możemy znaleźć m.in. w gorzkiej czekoladzie, a właściwie zawartym w niej naturalnym kakao. Czekolada, to doskonałe źródło magnezu, ale tylko wówczas, gdy zawiera minimum 70% kakao.

Oprócz czekolady, którą powinniśmy spożywać w rozsądnych ilościach, magnez naturalnie występuje w produktach takich jak: pestki dyni, szpinak, kiełki, banany, orzechy laskowe, migdały, sezam, słonecznik, kasza gryczana, mak oraz  pistacje.

Jedzenie ryb morskich, przynajmniej 2-3 razy w tygodniu, to także idealny sposób na uzupełnienie nie tylko niedoborów magnezu, ale także witaminy D oraz kwasów Omega – 3. Włączenie do codziennej diety halibuta, łososia, makreli i tuńczyka pozwoli utrzymać cały organizm na zrównoważonym poziomie.

Dawka dziennego zapotrzebowania na magnez jest różna dla kobiet i mężczyzn. Kobiety dziennie powinny przyjmować ok. 300 mg tego pierwiastka, z kolei mężczyźni ok. 380 mg. U kobiet w ciąży dzienne zapotrzebowanie na magnez wynosi natomiast 350 mg.

Zdrowe odżywianie utrudnia nam szybkie tempo życia. Często wrzucamy do przysłowiowego garnka dostępne pod ręką półprodukty i tym samym powodujemy coraz większe niedobory cennych witamin i minerałów. Aby uniknąć pogorszenia stanu zdrowia warto korzystać z ułatwienia w postaci cateringu dietetycznego – z Foody24 zjesz smaczne i wartościowe posiłki zarówno w domu, jak i w pracy.