ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Jak obniżyć poziom cukru we krwi?

21 Gru, 2016

jak obniżyć wartość cukru

Podwyższony poziom cukru we krwi to sygnał alarmowy, że w Twoim ciele dzieje się coś niedobrego. Jak przeciwdziałać hiperglikemii i cieszyć się dobrym zdrowiem oraz samopoczuciem każdego dnia?

Głównym powodem zaburzeń gospodarki węglowodanowej organizmu, które prowadzą do podwyższenia poziomu cukru we krwi, jest zła dieta i wynikająca z jej stosowania nadwaga oraz otyłość.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy Twój poziom glukozy we krwi nie odbiega od zalecanych norm, są regularne badania. Jeżeli okaże się, że zaczynasz zbliżać się do niebezpiecznej granicy 100 – 125 mg% glukozy we krwi na czczo, to najwyższa pora zmienić codzienne nawyki i jak najszybciej przejść a zdrowy tryb życia.

Naturalne sposoby na obniżenie poziomu cukru we krwi

Podstawą profilaktyki przeciwcukrzycowej, która pozwala skutecznie obniżyć i ustabilizować poziom cukru we krwi jest odpowiednio zbilansowana dieta.

Codzienne posiłki powinny składać się z wartościowych od względem odżywczym produktów, które nie dostarczają do organizmu bezwartościowych cukrów prostych. Osoby chcące obniżyć poziom cukru w krwi powinny unikać spożywania słodyczy, wyrobów cukierniczych, białego pieczywa, pszennych makaronów, białego ryżu, a także białego cukru rafinowanego, wszelkich dań fast-food, dań instant, napojów gazowanych, nektarów i napojów owocowych oraz słonych przekąsek.

Dieta przeciwko cukrzycy powinna bazować na chudym mięsie oraz rybach, warzywach i owocach oraz produktach pełnoziarnistych, które dają długie uczucie sytości, a także pozwalają uniknąć skoków poziomu glukozy we krwi i wiążących się z nimi nagłych wyrzutów insuliny.

Niezbędnym wsparciem stosowania diety jest regularne spożywanie posiłków oraz codzienna aktywność fizyczna! Jedząc regularnie, unikniesz nagłego spadku formy i ochoty na podnoszące poziom glukozy we krwi słodycze, a także poprawisz swoją efektywność podczas codziennej pracy. Optymalnie należy spożywać minimum 4-5 posiłków na dobę w możliwie stałych odstępach czasowych.