ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni! Promocje nie łączą się.

Sezon na dynię czas zacząć

10 Wrz, 2016

sezon na dynię

Dynia to niedoceniane przez większość z nas warzywo, które częściej gości w naszych domach, jako dekoracja, a nie pożywny i zdrowy posiłek. Dlaczego warto jeść dynię? Sprawdź i przekonaj się, że dynia może wyśmienicie smakować pod wieloma postaciami.

Dynia to roślina o wielu niemal cudownych właściwościach. Zarówno jej miąższ, jak i pestki posiadają wiele cennych składników odżywczych i powinny na stałe zagościć w naszej diecie.

Jakich składników odżywczych dostarcza nam dynia?

Dynia to przede wszystkim źródło cennej w okresie jesiennych infekcji witaminy C. Warzywo to zawiera także sporo beta-karotenu (prowitamina witaminy A), któremu zawdzięczamy dobry wzrok, a także naturalnie występującą w siatkówce oka zeaksantynę. Ponadto dynia stanowi dobre źródło cynku, potasu, kawasu foliowego, działającej odmładzająco witaminy E oraz naturalnego błonnika, który jest sprzymierzeńcem zdrowego trawienia.

Bardzo korzystnie na stan naszego zdrowia wpływa spożywanie pestek dyni, które zawierają wiele związków o działaniu antynowotworowym. Pestki dyni możemy dodawać np. do sałatek oraz zastąpić nimi słodkie i słone przekąski.

Jak przygotować dynię?

Kupując dynię warto zwrócić uwagę na jej kolor – intensywnie pomarańczowy gwarantuje dużą zawartość cennych dla zdrowia witamin. Jeżeli nie mamy pewności, która dynia będzie nadawała się np. na zupę zawsze można zapytać sprzedawcę – pamiętajmy, że najlepsze warzywa i owoce kupimy na bazarach i w typowych warzywniakach, a nie w osiedlowym hipermarkecie.

Dynia, dyni nierówna – dojrzała dynia powinna być stosunkowo ciężka oraz jędrna i posiadać gładką skórkę. Zaletą dyni jest to, że możemy długo ją przechowywać np. w chłodnej piwnicy, a nawet mrozić.

Smaczne i zdrowe potrawy z dyni

Dynia jest warzywem, które możemy wykorzystać na wiele sposobów. W jesienne i zimowe dni doskonale sprawdzi się, jako rozgrzewająca zupa krem z dodatkiem czosnku, kurkumy, startego imbiru oraz odrobiny chili. Dynię możemy także podawać na słodko i upiec z niej ciasto, podać w formie placuszków czy pieczonych w piekarniku frytek.