ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Sezon na dynię czas zacząć

10 Wrz, 2016

sezon na dynię

Dynia to niedoceniane przez większość z nas warzywo, które częściej gości w naszych domach, jako dekoracja, a nie pożywny i zdrowy posiłek. Dlaczego warto jeść dynię? Sprawdź i przekonaj się, że dynia może wyśmienicie smakować pod wieloma postaciami.

Dynia to roślina o wielu niemal cudownych właściwościach. Zarówno jej miąższ, jak i pestki posiadają wiele cennych składników odżywczych i powinny na stałe zagościć w naszej diecie.

Jakich składników odżywczych dostarcza nam dynia?

Dynia to przede wszystkim źródło cennej w okresie jesiennych infekcji witaminy C. Warzywo to zawiera także sporo beta-karotenu (prowitamina witaminy A), któremu zawdzięczamy dobry wzrok, a także naturalnie występującą w siatkówce oka zeaksantynę. Ponadto dynia stanowi dobre źródło cynku, potasu, kawasu foliowego, działającej odmładzająco witaminy E oraz naturalnego błonnika, który jest sprzymierzeńcem zdrowego trawienia.

Bardzo korzystnie na stan naszego zdrowia wpływa spożywanie pestek dyni, które zawierają wiele związków o działaniu antynowotworowym. Pestki dyni możemy dodawać np. do sałatek oraz zastąpić nimi słodkie i słone przekąski.

Jak przygotować dynię?

Kupując dynię warto zwrócić uwagę na jej kolor – intensywnie pomarańczowy gwarantuje dużą zawartość cennych dla zdrowia witamin. Jeżeli nie mamy pewności, która dynia będzie nadawała się np. na zupę zawsze można zapytać sprzedawcę – pamiętajmy, że najlepsze warzywa i owoce kupimy na bazarach i w typowych warzywniakach, a nie w osiedlowym hipermarkecie.

Dynia, dyni nierówna – dojrzała dynia powinna być stosunkowo ciężka oraz jędrna i posiadać gładką skórkę. Zaletą dyni jest to, że możemy długo ją przechowywać np. w chłodnej piwnicy, a nawet mrozić.

Smaczne i zdrowe potrawy z dyni

Dynia jest warzywem, które możemy wykorzystać na wiele sposobów. W jesienne i zimowe dni doskonale sprawdzi się, jako rozgrzewająca zupa krem z dodatkiem czosnku, kurkumy, startego imbiru oraz odrobiny chili. Dynię możemy także podawać na słodko i upiec z niej ciasto, podać w formie placuszków czy pieczonych w piekarniku frytek.