ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Skuteczne ćwiczenia na zmęczone oczy

21 Cze, 2016

skuteczne ćwiczenia na zmęczone oczy

Pracujesz przed komputerem i cierpisz na dolegliwości związane ze zmęczonymi oczami? Możesz pokonać ten problem wykonując proste ćwiczenia na wzrok, które przyniosą szybką ulgę oraz pozwolą na długo zachować prawidłowe funkcje wzroku.

Codzienne wpatrywanie się w monitor komputera bardzo odbija się na zdrowiu naszych oczu. Ponad 70% osób pracujących przy komputerze odczuwa nie tylko stałe zmęczenie wzroku, ale także narzeka na pogarszającą się ostrość widzenia i bóle głowy związane z przemęczeniem oczu. Powstał nawet medyczny termin określający zespół najczęstszych dolegliwości, które dopadają nas podczas długotrwałego wpatrywania się w monitor -Syndrom Widzenia Komputerowego CVS – objawia się m.in. uczuciem suchości oka, drapaniem i swędzeniem, zmęczeniem wzroku, chwilowym podwójnym widzeniem i rozmazywaniem się widzianego obrazu, a także tzw. uczuciem piasku pod powiekami.

Na szczęście możemy przeciwdziałać chorobom wzroku i niwelować negatywny wpływ komputera na jego funkcjonowanie. Oprócz ćwiczeń warto zadbać także o dietę, która dostarczy substancji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania wzroku. Posiłki wprost do pracy dostarczy Ci catering dietetyczny Foody, dzięki czemu w końcu kompleksowo zadbasz o zdrowie i już nigdy nie sięgniesz po szybkie przekąski.

5 skutecznych ćwiczeń na wzrok

  1. Trzymając długopis w wyciągniętej przed siebie dłoni, zakrywamy jedno oko. Unosimy przedmiot na wysokość oka i zataczamy nim koła śledząc jego ruchy. Po minucie zmieniamy oko i powtarzamy ćwiczenie.
  2. Kładziemy dłonie na otwarte oczy zasłaniając je. Palce muszą być skrzyżowane na czole. Zamykamy oczy, po kilku chwilach powinniśmy zobaczyć czerń. Wpatrujemy się w nią 2-3 minuty.
  3. Siadamy w odległości około 2 metrów od ściany. Wpatrując się w nią staramy się narysować wzrokiem ósemkę, nie poruszając głową. Ćwiczenie wykonujemy po 5 powtórzeń zmieniając kierunek rysowania ósemki.
  4. Ustawiamy przed sobą długopis, następnie wybieramy punkt w odległości 3 metrów za przedmiotem i wpatrujemy się w punkt tak długo aż zobaczymy dwa długopisy. Ćwiczenie należy powtórzyć 5 razy.
  5. Nieruchomo trzymamy przed sobą długopis i obserwujemy go w skupieniu. Liczymy do pięciu i patrzymy w dal. Patrzymy tak długo aż zobaczymy wyraźnie pojedynczy długopis. Takie ćwiczenie wykonujemy w 5-8 powtórzeniach.