ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Ulga dla zmęczonych nóg

18 Cze, 2016

Tags:

sposób na żylaki

Aż 49% osób wykonujących pracę siedzącą cierpi z powodu dolegliwości związanych z żylakami. Szczególnie narażone na powstawanie żylaków są kobiety, jednak choroba ta nie omija także mężczyzn. Jak zapobiegać żylakom i usprawnić krążenie krwi podczas wykonywania codziennych obowiązków?

Przewlekła choroba żył to trzecia z kolei najczęściej występująca dolegliwość u osób wykonujących pracę siedzącą. Pracownicy biurowi szczególnie narażeni są na choroby związane z zaburzeniami krążenia – długie godziny spędzone w jednej pozycji sprawiają, że układ krążenia nie działa w sposób naturalny, co niestety prowadzi do pojawienia się opuchlizny, uczucia ciężkich nóg oraz żylaków.

Jak zapobiegać żylakom?

Jednym ze sposobów zapobiegania żylakom są codzienne ćwiczenia. Możemy je wykonywać także w biurze np. w czasie przerwy w pracy. Jednak nie tylko ruch i stałe usprawnianie krążenia okazuje się skuteczną metodą przeciwdziałania żylakom. Bardzo ważna jest także nasza dieta, która powinna obfitować w źródła, cennej dla naszych żył witaminy C oraz dostarczać energii do efektywnej pracy mózgu. Jeżeli nie masz czasu i ochoty na przygotowywanie posiłków do pracy zaufaj profesjonalistom – catering dietetyczny Foody to Twój sposób na lepsze zdrowie i doskonałą sylwetkę!

Zestaw ćwiczeń na żylaki

  1. Stajemy prosto, ręce puszczamy wzdłuż tułowia. W takiej pozycji stajemy na przemian na palcach i piętach, utrzymując równowagę przez 3 sekundy.
  2. Stojąc w pozycji wyprostowanej, dłońmi chwytamy oparcie krzesła, następnie stajemy na palcach i powolnie przechodzimy do lekkiego półprzysiadu. Ponownie stajemy na palcach i powoli opuszczamy pięty na podłogę.
  3. Siedząc przy biurku często poruszamy stopami, najpierw w górę i w dół, po czym wykonujemy ruchy okrężne.
  4. Stawiamy nogi w lekkim rozkroku, stopy muszą być ustawione równolegle. Wykonujemy skłon tak, aby dotknąć palcami podłogi. Podczas wykonywania tego ćwiczenia staramy się nie zginać kolan. Ćwiczenie wymaga 5-8 powtórzeń.
  5. Siadamy w lekkim rozkroku, prawą nogę prostujemy, a lewą zginamy w kolanie i ustawiamy na zewnątrz. Prawą piętę opieramy na podłodze jednocześnie dociskając dłońmi wyprostowaną nogę. Ćwiczenie to powtarzamy prostując lewą nogę.