ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER Otrzymasz 100pln rabatu na dowolny pakiet 20 dni!

Jak uniknąć podjadania pomiędzy posiłkami?

24 Wrz, 2016

podjadanie między posiłkami

Podjadanie to jeden z głównych powodów przybierania na wadze. Dlaczego podjadamy i co można zrobić, aby uniknąć tego zgubnego dla zdrowia oraz naszej sylwetki nawyku?

Podjadamy z różnych przyczyn – stres, nuda, smutek czy chęć zajęcia czymś myśli w równej mierze przyczyniają się do częstego sięgania po przekąski, jak źle skomponowana dieta.

Niestety ten zgubny nawyk ma swoje konsekwencje. Brak stałych pór posiłków oraz „zapychanie” żołądka pustymi kaloriami odbijają się na naszym zdrowiu oraz przyczyniają się do nadmiernego przybierania na wadze. Dodatkowo podjadanie źle wpływa na nasze zęby, które potrzebują odpoczynku od kontaktu z powodującymi próchnicę cukrami – aby uszkodzenia szkliwa mogły się zregenerować nie wystarczy jedynie częste szczotkowanie zębów – muszą one przynajmniej przez dwie godziny po posiłku nie mieć kontaktu z cukrem, kwasami oraz innymi związkami, które powodują choroby zębów i dziąseł.

Jeżeli chcesz raz na zawsze skończyć z podjadaniem musisz przede wszystkim ustalić stałe pory posiłków, których będziesz się trzymać bez względu na sytuację. Częste spożywanie mniejszych porcji wartościowych pod względem odżywczym produktów pozwala utrzymać stały poziom glukozy we krwi, dzięki czemu unikniesz nagłych napadów głodu, które skłaniają Cię do sięgania po słodkie i słone przekąski.

Pamiętaj, że podstawą udanego dnia jest odpowiednio skomponowane śniadanie, które powinno dostarczyć Ci optymalnej do prawidłowego funkcjonowania dawki energii. Organizm po nocy potrzebuje regeneracji w postaci porcji wartościowego białka, a także tłuszczu aby poziom energii był stabilny przez cały dzień. Takie śniadanie to solidna podstawa jeśli chodzi o energię, której nie dostarczy Ci filiżanka kawy i zjedzona w biegu drożdżówka.

Już samo zjedzenie śniadania pozwoli uniknąć podjadania przed obiadem, który również powinien dostarczać optymalnej dawki energii. Warto pamiętać, że funkcjonując na zwiększonych obrotach nie możemy pozwolić sobie na jedzenie byle czego – każdy posiłek ładuje nasze akumulatory, więc warto tak zorganizować dzień, aby móc jeść 4-5 posiłków dziennie (3 posiłki główne i 2 przekąski – drugie śniadanie oraz podwieczorek). Taki system pozwoli wyeliminować podjadanie powodowane spadkami poziomu glukozy we krwi i sprawi, że będziemy w stanie kontrolować swoją wagę.

 

Catering dietetyczny – Foody24.pl